Kamil Śliwowski

“W pogoni za cyfrowym dobrostanem”

Internet, komputery, a zwłaszcza smartfony zrealizowały marzenie wielu osób o stałym dostępie do informacji z całego świata i nieograniczonego cyfrowego kontaktu z bliskimi. Te narzędzia jednak z czasem przerosły swoich odbiorców i coraz częściej odnosimy wrażenie, że to one nami kierują (a nie my nimi), absorbują i śledzą, bardziej niż byśmy chcieli. Czy nowe technologie nadal mogą pozytywnie wpływać na naszą produktywność lub samopoczucie? Jakie funkcje i mechanizmy są szczególnie niebezpieczne? Co o ich działaniu warto wiedzieć w szkole, zarówno z perspektywy na wykorzystanie przez dzieci i młodzież, jak przez dorosłych. Miej pod ręką swój smartfon by sprawdzać rozwiązania, które mogą przydać Ci się w szkole i prywatnie.

Kamil Śliwowski

trener i animator, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. Autor gry edukacyjnej “Trzęsienie danych”, bloguje i prowadzi newsletter o nowych technologiach i otwartych zasobach w edukacji na www.otwartezasoby.pl. Na co dzień wicedyrektor programu edukacyjnego Centralnego Domu Technologii oraz ekspert edukacji cyfrowej w Fundacji Szkoła z Klasą.