Dariusz Kulma

“Skuteczniej, ciekawiej, barwniej czyli więcej emocji na lekcjach matematyki”

Skuteczne nauczanie matematyki wymaga od nas nauczycieli coraz szerszego spojrzenia. Nie wystarcza już tylko dobre przygotowanie merytoryczne. Poruszymy takie aspekty, które w odniesieniu do pokolenia „Z” czyli pokolenia naszych uczniów mogą sprawić, że nasze lekcje staną się efektywniejsze i lepiej zapamiętywane. Warto zastanowić się nad tym, co zrobić, żeby lekcje nie były dla uczniów nudne i monotonne. Więcej emocji na lekcji sprawi, że będzie skuteczniej, ciekawiej i barwniej. A jak wywołać więcej emocji, oczywiście tych pozytywnych? O tym porozmawiamy podczas wykładu.

 

 

Dariusz Kulma

nauczyciel matematyki z ponad 20-letnim stażem. Jego pasją jest nauczanie. Podejmuje wiele inicjatyw w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym m.in. tytułem Nauczyciel Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Dariusz Kulma jest autorem kilku projektów edukacyjnych, takich jak „Matematyka Innego Wymiaru” i „Matematyczne Mistrzostwa Polski Dzieci i Młodzieży”, wcześniej znane pod nazwą „Kwadratura Koła” oraz „E-laboratorium matematyczne – małymi krokami do wielkich sukcesów”. Jest propagatorem idei przyjaznej matematyki, która znalazła odzwierciedlenie m.in. w zbiorach zadań konkursowych z serii „Kwadratolandia”, w których najmłodszych uczniów przez zawiłości matematyczne przeprowadzają stworzeni przez niego bajkowi bohaterowie prosto z krainy Kwadratolandii. Jest również autorem serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki?”, a dodatkowo prowadzi portal i fanpage dla maturzystów pod taką samą nazwą, z których korzystają uczniowie w całym kraju. Prywatnie jest także muzykiem, a jego wielką pasją, oprócz skoków narciarskich, są góry.